Skip to main content

Magyar borok mutatkoznak be Tajvanon

| Sárréti Anita | Pincesor

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és immár a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztribútorként tartják számon. A vállalat az évek alatt kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően a legkiválóbb magyar borászatokkal dolgozik együtt, és a kiemelkedő minőségű magyar borokat kínálják a tajvani fogyasztóknak.

 

A március elején Mádról indított több mint 10 ezer palackos konténer tovább erősíti a Chifu Wine pozícióját, és bizonyítja a vállalat hosszú távú elkötelezettségét a magyar borok promóciója felé. A legnevesebb tokaji borászatok portfóliójából nagy gonddal válogatott szelekció több díjnyertes tételt is tartalmaz. A válogatás nagy részét a tokaji természetes édes borkülönlegességek tették ki, többségében aszú és késői szüretelésű borok, de szamorodni és eszencia is helyet kapott a konténerben. A Holdvölgy több díjat is nyert Eloquence 2011 édes szamorodniján kívül az Árvay, a Füleky és Sauska pincék aszúit választották ki. Szarka Dénestől idén a késői szüret került a konténerbe.

Száraz borok közül kiemelendő az idei Furmint Februáron közönségdíjat nyert 2016-os Padihegy Furmint az Árvay Családi Pincétől. Első alkalommal indult Tajvanra jelentősebb mennyiség tokaji pezsgőből is. Sauskáék díjnyertes pezsgőiből 0,75 literes palackok mellett 1,5 literes magnum palackok is érkeznek a szigetre. A borok várhatóan április közepére érnek a tajvani kikötőbe, ahol idén három jelentős borkiállításon is bemutatásra kerülnek. A Chifu Wine az évek során megszerzett szakértelmével és tapasztalatával garantálja a magas minőséget és az elégedett vevőket. A megrendelés nagysága és a borok minősége tovább erősíti a magyar borok pozícióját és a cég vezető szerepét a tajvani piacon.

tajvanibor 02

A Chifu Wine 2014-ben alakult azzal a céllal, hogy népszerűsítse a magyar borokat az ázsiai országban. Az alapítástól kezdve fontos szempont, hogy olyan borászatokkal dolgozzanak együtt, ahol a márkaépítés a hozzáértéssel és megbízhatósággal társul. Az eltelt 9 évben a Chifu Wine a piac meghatározó szereplőjévé vált, folyamatosan magas minőségben képviseli Magyarországot a sziget jelentősebb borkiállításain és vásárain, mindemellett rendszeresen tart bemutatókat és kurzusokat a borok szerelmeseinek, szakértőknek és sommelier-nek. A tajvani gasztronómia izgalmas lehetőséget kínál arra, hogy a tokaji édes borok kiléphessenek a „desszertbor” kategóriából, és méltó helyet kapjanak az előételek és főételek mellett is.

Tajvan, a 24 millió lakosú ázsiai ország, az egyik legjelentősebb borfogyasztó központ a régióban, ahol a borpiac több mint 210 millió amerikai dollárt mozgat. Az elmúlt években a magyar borok eladása rendkívül dinamikusan fejlődött a piacon, a hazai pincészetek 2014 óta szinte négyszeresére növelték az export volumenét (évente több mint 40 ezer palack), és emellett az árak is jelentősen megnőttek literenkénti (2021-ben már 14 euró/liter).

tajvanibor 03

A Chi Fu Csoport több mint 30 év befektetési és alapkezelői tapasztalattal rendelkezik az Egyesült Államokban, Hong-Kongban, Kínában és Tajvanon, Magyarországon 2015 óta vannak jelen. Több mint 25 milliárd dollárnyi kezelt vagyon mellett számos magántőke befektetést valósítottak meg a megújuló energia, újrahasznosítás, egészségügyi szolgáltatások és technológiák, gyógyszer- és biotechnológia, élelmiszeripar területén valamint az ingatlan szektorokban. A Csoport tulajdonosa a magyar állampolgársággal is rendelkező Mr. Frank Liu.

 

Címkefelhő