Skip to main content

Egyformán népszerű a kotyógós és a kapszulás

| Gourmet Riporter | Kávéház

Az otthoni kávézásra havonta átlagosan 3 ezer forintot költenek a magyarok – derült ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös, közelmúltban végzett kávézási szokásokat felmérő kutatásában. A válaszadók majdnem harminc százaléka ennél is többet, akár 3-5 ezer forint is költ kávézásra, míg ötezer forint feletti összeget csak minden tizedik kávéfan.

 

A felmérés szerint sokan kávéznak a munkahelyükön, akik havonta legfeljebb háromezer forintot hajlandók feketére költeni. Ugyanakkor az is kiderült, hogy sok munkáltatónak fontos a dolgozók komfortérzete: a válaszadók több mint fele ugyanis nem fizet a munkahelyi kávéért, azt a munkaadója biztosítja számára.

Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka háromezer forintnál magasabb összeget költ havonta, minden ötödik fővárosi mondta, hogy legalább ennyi pénzt ad az útközbeni kávéra. A megkérdezettek majdnem kétharmada ugyancsak háromezer forint körül szánna arra, hogy kávézóban fogyasztja el kedvenc feketéjét: egy eszpresszóért átlagosan 482 forintot, míg latte vagy cappuccino fogyasztásáért 694 forintot hajlandók fizetni.

gki 01

A kávé alapanyagát főként szupermarketekben (47 százalék) és hipermarketekben (36 százalék), illetve diszkont üzletekben (34 százalék) vásárolják – ami nem igazán jó hír, tesszük hozzá. Bár gombamód szaporodnak a specialty kávézók és szaküzletek, valamint egyre több hazai kisüzemi pörkölő jelentkezik termékeivel a piacon, a válaszadóknak még ötöde sem kávéra specializálódott webáruházban veszi a szemes kávét, s csak tizede szerzi be online szupermarketben.

A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás, a válaszadók harmada a márkát, az árat és a kávé erősségét is a választási szempontok közé sorolta. A kávé szerelmesei márkahűek: a vásárlók közel fele általában a már megszokott brandet választja, ugyanakkor szerencsére fenntartja, hogy szívesen kipróbál esetleg mást is, ha megtetszik neki egy-egy új kávé. A válaszadók húsz százaléka néhány kedvenc márka közül választ, míg harmaduk kitart a megszokott márkájánál.

gki 02

A felmérés tapasztalatai szerint a magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé. A válaszadók kétharmada vásárol ilyen terméket, míg közel fele vesz őrölt kávét is. Mindezek ismeretében nem meglepő, hogy a háztartások java legalább két különböző kávéfőzővel rendelkezik: szinte egyformán népszerű a kotyogós (38 százalék) és a kapszulás (37 százalék) kávéfőző.

gki 04

A kávéfőző vásárlásakor minden második kávéfan számára a legfontosabb szempont, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is, valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön. Az ár ebben az esetben nem döntő tényező: mindössze a megkérdezettek hét százaléka mondta, hogy az eszközt az alacsony ára miatt választotta. Jó hír, hogy a fenntarthatósági szempontokat a kávéivók nyolcvan százaléka tartja fontosnak, míg a fogyasztók hét százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.

Fotó: Pix4free, Pixnio, Pixahive

 

Címkefelhő