Vissza a város kulináris térképére!
Elegáns és letisztult látványvilággal, különleges belsőépítészeti megoldásokkal és új gasztronómiai koncepcióval újult meg a Danubius Hotel Helia Episode étterme, valamint a szálloda terasza. Az Episode étterem és a terasz étlapjával, valamint exkluzív, Dunához közeli, panorámás tereivel nemcsak a szálló vendégeit, hanem a modern magyar gasztronómia iránt érdeklődőket is megcélozza.
A legboldogabb szállodaigazgató vagyok – már ha van egyáltalán boldog szállodaigaigazgató –, mert két olyan gyönyörű házat irányíthatok, csodálhatok meg minden nap, mint a Béke és a Helia – mondta tréfásan Varga Csaba, a Danubius Hotel Helia és a Radisson Blu Béke Hotel igazgatója a Helia teraszának hivatalos megnyitóján. És igaza van: az egyik ház a hagyomány, a másik a modernitás jelképe is lehetne.
A terasz átadása illeszkedik a Danubius Hotelsnél (DH) elindult megújulási folyamatba, amelynek keretében a Békében és a Heliában is teljesen átalakultak a gasztronómiai terek. Előbbinél a Zsolnay Kávéház és a nemrég átadott The Globe Étterem újult mg, utóbbiban az Episode étterem, amelyet korábbról Jupiterként ismerhettek a vendégek, és a Yellow Bistro & Bar.
A most átadott terasz kapacitása kétszáz fő, és lényegében egész nap elérhető a vendégeknek, hiszen jó idő esetén akár a reggelijüket is elfogyaszthatják a teraszon. A napközbeni kínálatban egyébként grillezett, BBQ fogások, saláták, street food jellegű ételek szerepelnek.
Az igazgató kiemelte: fontos, hogy minden szállodájukban legyen egy önálló elem, amiért érdemes betérni a házba, itt a Duna felé nyitott terasz töltheti be e funkciót. Az Episode és a Yellow (megújulásukról ITT ÍRTUNK bővebben) esetében a direktor is kiemelte a látványkonyha és a büfé kialakítását.
Az Episode hatalmas tere egyébként több kisebb szekcióra is szeparálható, egyébként háromszázan is leülhetnek az étteremben. – Ma már evidencia, hogy az ár-érték aránynak megfelelő színvonalú szolgáltatást, étkezést biztosítsunk, ezért az élményalapú szolgáltatások irányába kell elfordulni, hogy a vendégnek legyenekemlékezetes pillanatai – szögezte le Varga Csaba.
Maráczi Imre, Danubius Hotels Group F&B igazgatója és a Hilton corporate executive séfje ugyancsak azt hangsúlyozta, hogy innovációkra van szükség ahhoz, hogy a Danubius az élvonalban tudjon maradni. A korábban Arubán és a Mariottnál dolgozó szakember hozzáfűzte: szeretnék visszahelyezni Budapest kulináris térképére a DH szállodáit/éttermeit, ezért hatalmas erőfeszítéseket tesznek.
A cégcsoporthoz tartozik a Gundel, amelynek séfje Litauszki Zsolt (a vele készült interjúnkat ITT OLVASHATJA), a Gellért Szálló, ahol Müncz Gábor a séf, valamint a Béke Hotel Jaksics József konyhafőnök vezetésével. – Nem trendet akarunk követni, hanem trendet teremteni – szögezte le Maráczi Imre, arra célozva, hogy a reggeli kínálatukat teljesen megreformálták, amelyet 21. századinak, egészségesnek, szerethetőnek nevezett. Emellett törekednek a bisztró étlapok standardizálására is, amit a szezonalitással kombinálnának.
Hangsúlyozta: meg szeretnék mutatni a vendégeknek, hogy csodálatos Magyarországon étkezni. Ennek szellemében kínálnak helyi specialitásokat. Tóth Zoltán, az Episode étterem és Yellow Bistro & Bar executive séfje csatlakozva e gondolathoz példaként említette a lángost vagy a rántott borjúlábat, amire szerinte nagy a kereslet, ám kevesen tartják az étlapon.
A program másik célja, hogy amit csak lehet, a helyi termelőktől szerezzenek be. Maráczi Imre kiemelte, hogy a legtöbb alapanyagot 100 kilométere körön belülről szerzik be, s ma már biogazdaságok is külön csomagolt, kiváló minőségű zöldségeket szállítanak számukra. Persze mindez igaz a vidéken található szállodákra is, a Balaton északi partján például biztos, hogy a Balaton-felvidéken termelt borokkal találkozik majd a vendég. Hozzátette, a szállodalánc egyébként is nyolcvan százalékban magyar borokat kínál a vendégeknek.
Ha a húsokat vesszük górcső alá, csirkéből kukoricán nevelt tanyasit szereznek be, mert mint a séf aláhúzta: „nem szeretik a műanyagot”. Halakat kizárólag fenntartható forrásból készítenek a vendégeknek, a tilápia vagy a pangasius száműzve van a DH éttermeiből. Kitért arra is, hogy a mind több ételintoleranciával küzdő vendég elvárható kiszolgálásáért rengeteg olyan alapanyaggal dolgoznak, amelyet a cukorbetegek, a glutén- vagy a laktózérzékenyek is fogyaszthatnak.
E sor intézkedéssel azt szeretné a cég elérni, hogy a lakosságnak is elérhetővé váljanak szállodák szolgáltatásai, ne legyen szakadék a szállóvendégek és a városlakók között. – Szeretnénk megmutatni, hogy mi is ott vagyunk a topon – jelentette ki Maráczi Imre.
Fotó: Danubius Hotels, Gourmet Riporter