Skip to main content

Babos lecsóval tálalták a pácolt nyúlcombot

| Gourmet Riporter | Terülj, terülj!

Hat százalékkal nőtt a nyúlhús fogyasztása azóta, hogy kampányt indított a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács az állam támogatásával a nyúlhús népszerűsítése érdekében. Ennek ellenére az idehaza nevelt nyulak 98 százalékát még mindig külföldön értékesítik. A nyúlhús kedvező élettani hatásaira és gazdaságos tenyésztésére az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron középiskolásoknak rendezett szakácsversennyel is igyekeztek ráirányítani a figyelmet.

 

A nyúlhús a 21. század fehérjeforrása, amivel élni kell, kihagyni pedig bűn – fogalmazott Dr. Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron tartott sajtóeseményen. Hozzátette: azért indított az állam kampányt a nyúlhús fogyasztásának népszerűsítése érdekében, hogy a jószág ismét bekerüljön a gasztronómia fősodrába. Amikor a kampányt elindították, nem is gondolták, hogy az ilyen sikeres lesz, fogalmazott az államtitkár.

nyúl 01

Nagy István kifejtette, hogy a nyúl az önellátásban betöltött szerepe is kitűnő, hiszen a jószág szapora, 6-7-szer is ellik évente, az anyaállat vemhességi ideje rövid, a kisnyulak pedig három hónap alatt felnőnek. Nyersrost takarmány igénye miatt a nyulat táplálni sem költséges. A magyar óriás fajta – amellett, hogy igen nagy genetikai érték – kiválóan alkalmas a házi tenyésztésre.

nyúl 04

Az államtitkár rámutatott: a nyúlhúsnak nincs mellékíze, koleszterin- és zsírszegény, grillezni, sütni, párolni, pácolni, rántani egyaránt alkalmas. Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője hozzátette: a nyúlhús fogyasztása ideális diétázóknak, sportolóknak, kismamáknak, kisgyermekeknek. A szóvivő ismertette, hogy a kampány során nagy áruházláncok üzleteiben kóstoltatták a nyúlhúst, Bede Róbert mesterszakáccsal látványfőzéseket szerveztek, továbbá receptötletekkel ismertették meg a vásárlókat. A promóció hatására nőtt a nyúlhús forgalma.

Juráskó Róbert, a Nyúl Terméktanács elnöke az elhangzottakhoz csatlakozva elmondta, hogy a kampány ideje alatt már 6 százalékkal emelkedett a tálcás, fél vagy 1 kilogrammos kiszerelésű termékek eladása az áruházláncokban. Ugyanakkor megemlítette, hogy a 4-4,5 millió levágott nyúl 98 százalékát egyelőre külföldön értékesítik. A terméktanács célja, hogy az évi átlag 20 dekagramm elfogyasztott nyúlhúsnál többet fogyasszon a lakosság, s legalább havonta egyszer minden családban tálaljanak fel nyulat. Szeretnék, ha a jelenlegi két százalékos hazai fogyasztás öt százalékra növekedjen, a levágott nyulak száma pedig hétmillióra.

nyúl 02

Az esemény előtt szakképző- és szakközépiskolásoknak rendeztek szakácsversenyt, amelyen ugyancsak nyulat kellett elkészíteniük az ifjaknak. A tanulók olyan ételeket készítettek, mint fűszeres, párolt-sült nyúlcomb kápia paprika raguval, tejfölös, babos kelkáposzta-főzelékkel vagy pácolt nyúlcomb babos lecsóval, házi tarhonyával, metélőhagymás tejföllel, kelkáposztalevéllel. Bede Róbert, aki a zsűriben is helyet foglalt később nyúlgerincet kínált a megjelenteknek tepertőkrémmel, valamint nyúlpörköltet. Akinek szerencséje volt megkóstolni, mint stábunknak is, megállapíthatta: könnyű, mellékíz nélküli, finom fogások készültek nyúlból.

 

Címkefelhő