Skip to main content

Digitális felületre kerül a magyar bor

| Gourmet Riporter | Pincesor

Tokajban megkezdődött a Magyar Turisztikai Ügynökség és a bortermelőket tömörítő Hegyközségek Nemzeti Tanácsa szakmai országjárása, a Bor Roadshow. A szakmai rendezvénysorozat hat borrégióba látogat el, a nyitóállomást Eger követi július 10-én, ahová a Bükk, Eger, Mátra borvidékek szakembereit várják.

A Bor Roadshow az ország hat borrégiójába látogat el, a szakmai rendezvénysorozat célja, hogy a helyi szereplők jobban megismerjék az Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) turisztikai márkára és a magyar borra vonatkozó marketingkoncepcióját, továbbá az MTÜ és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésének sarokpontjait. Az eseménysorozat keretében lehetőség nyílik a szakmai párbeszédre, az elképzelések megosztására, az új felvetések beépítésére a készülő turisztikai márkába, amelynek fontos része lesz a magyar bor.

A Bor Roadshow tokaji állomásán a HNT bejelentette, hogy a turisztikai ügynökséggel és a Külgazdasági és Külügyminisztériummal együttműködésben megkezdődtek annak a közös borválogatás kiválasztásának az előkészületei, amely a tervek szerint garantálja a magyar bor legmagasabb szintű hazai és külföldi képviseletét a következő évtől - közölte a Turizmus Online.

A kormány a turisztikai szervezetet bízta meg a közösségi bormarketing feladatok ellátásával. A tevékenységek elvégzése kapcsán kötött az ügynökség együttműködési megállapodást Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, hogy a turisztikai márkán keresztül megismertessék és népszerűsítsék a magyar bor értékeit itthon és a világban, lendületet adva ez által a borturizmusnak.

dubicz 02

A most készülő turisztikai márkának szerves része lesz a magyar bor, amely egyesít magában sok olyan értéket, amit egyébként Magyarországról is gondolunk: a hozzáférhetőséget, a megismerhetőséget és a különleges történeteket – hangsúlyozta Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese.

A turisztikai márkához kapcsolódva az egyik legfontosabb feladat jelenleg a magyar bor egységes márkastílusának létrehozása azért, hogy a külföldi és a hazai fogyasztók számára megismertessék a magyar bor és a borászatok értékeit. Ezt támogatva még idén ősszel létrehozzák a magyar bor egységes digitális felületét, a bor.hu információs portált – jelentette be Gál Zsombor, az MTÜ bor- és gasztromarketing főosztályvezetője.

Dr. Brazsil Dávid, a HNT főtitkára az eseményen bejelentette: az ágazat és az állam bormarketing együttműködése a következő szintre lép, amikor megkezdődik az Országos Borverseny alapjain egy közös borkiválasztási rendszer létrehozása. Ez fogja tartalmazni a hazai és nemzetközi piacoknak megfelelő tételeket.

 

Címkefelhő