Reflektor

Nassolva küzdöttünk a szorongással

Többet főztek a családok a koronavírus-járvány miatti korlátozások idején – derült ki a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének kutatásaiból. Ugyanakkor a gyermekek többet nassoltak a korábban megszokottnál, így nem meglepő, ha az ifjak 40, a felnőttek 25 százalékának nőtt a testsúlya a karantén alatt. Az átlagos súlygyarapodás egy kilogrammra tehető.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

Jó gyakorlatokkal a pazarlás ellen

Ha nem változtatunk életmódunkon, 2030-ra az élelmiszer tehető majd felelőssé a legnagyobb arányú károsanyag-kibocsátásért. Napjainkban ugyanis évi 931 millió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik a háztartásokban, a kereskedőknél és egyéb élelmiszeripari folyamatok során. Az üvegházhatású gázok nyolc százalékának kialakulását a szemétben landoló ételek okozzák.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

Nem biztos, hogy a vegán az egészségesebb

Ha valami bio vagy öko, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy egészségesebb is a többi élelmiszernél – hívta fel a figyelmet a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége. Azt sem árt észben tartani, hogy az újdonságnak ára van: sokszor azért drágábbak az új termékek, mert az előállításukhoz szükséges új technológia még nem tökéletes, ami újabb beruházást kíván.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

Nimród megküzd a csodaszarvassal

Meglódult a fantáziája az idei „Magyarország Tortája” versenybe nevező cukrászoknak. Cékla, paprika, édesburgonya, tápióka, mi több, még köles is szerepelt a versenytorták alapanyagai között. A vadászati világkiállítás szervezőivel karöltve ezúttal egy plusz kategóriát is kiírtak, a győztes torta képviseli majd az országot a vadászexpón.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

A törzsvásárlók nem mondtak le a kávéjukról

A koronavírus-járvány alatt sem mondtak le a magyarok kedvenc kávés italukról – derült ki körképünkből. Lényegében ez a kedvező hozzáállás tartott életben számos kávézót. Ám az elvitelre készített kávé és reggeli ellenére a járvány miatt elrendelt korlátozások a legtöbb céget teljesen lenullázták. Akadt olyan vállalkozás, ahol kérdésünkre elárulták: 90 százalékos a veszteségük az utolsó békeévhez képest.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

Táplálkozással a koronavírus ellen

A koronavírus miatt fellépő étvágytalanság, az ízérzékelés és szaglás csökkenése esetén nyugodtan válasszuk a kedvenc ételeinket – tanácsolják a dietetikusok. Amennyiben túl sósnak vagy keserűnek érzünk egy ételt, ízérzékünkön javíthat egy kis édesítés például mézzel. Praktikus tanácsok koronavírusból lábadozóknak.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

Megnőtt a rendszeresen vitamint fogyasztók aránya

A koronavírus-járvány kitörése óta egyre többen fogyasztanak rendszeresen vitaminokat, a lakosság leggyakrabban a C- és a D-vitamint választja – derült ki egy friss felmérésből. A kutatás arra is rámutat, hogy leginkább az 55 év felettiek fogyasztottak több vitamint, és a 18 év alattiak körében nőtt legkisebb mértékben a vitaminpótlást fontosnak tartók aránya.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

Online rendelt stimuláló élmények

A koronavírus-járvány alaposan visszavetette a csokoládékészítő manufaktúrák forgalmát – mondták oldalunknak a szektor szereplői. Csak a karácsonyi és a Valentin-napi webes értékesítés szépítette némileg a gyászos mérleget. A rendkívüli helyzetben olykor az áru beszerzése sem megy zökkenők nélkül, így tervezhetőségről szó sem lehet. A cégek igyekeznek az (internetes) vevők kedvében járni, akadt, aki a vásárlók kívánsága szerint bővítette kínálatát.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

„Ez az év még tuti felmás lesz!”

A turizmus szinte teljes megszűnését, valamint a vendéglátó szektor tetszhalott állapotba kerülését a sörgyártók is alaposan megérezték – derült ki az ágazat szereplővel készített körképünkből. Ennek ellenére a fejlesztésekkel nem álltak le, akadt olyan cég, amely online mutatta be újdonságait az otthonaikban ragadt fogyasztóknak. Akik „jutalmazzák” is a főzdék erőfeszítéseit.

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

à table!: a törzsvásárlók ma is betérnek egy baguette-ért

Hosszú sorban állnak a vásárlók a budai Retek utca egyik üzlete előtt. Nem számít, mennyit kell várniuk, csak juthassanak be a nemrégen nyílt francia pékségbe. 2011-ben járunk, amikor a magyar gasztronómia ébredezett több évtizedes Csipkerózsika-álmából. Egy magyar vállalkozó pedig gondolt egy merészet, és régi pékségét egy francia cukrász-pékkel összefogva átalakította. Megnyílt az első à table!

Cikk folytatása

Nyomtatás E-mail

Copyright PuzzleMedia 2017