A fagylaltos, akinél nem kopog a csokoládé

Semmi más nem számít, csakis a beltartalom – véli Márton Sándor, a balatonfüredi Bagaméri fagylaltozó tulajdonosa. Az idei Év fagylaltja versenyen bronzérmet szerző szakember azt is elmondta: bár több évtizede a szakmában dolgozik, a mai napig képzi magát, ha csak teheti, minden évben kilátogat egy olasz mesterhez. Az interjúban azt is elárulja, milyen fagylaltokat keresnek manapság a vendégek.

Cikk folytatása

Csípős, sült és sajtos fagyi a dobogón

Chili, szeder és csokoládé kombinácója nyerte idén az Év fagylaltja versenyt. A békéscsabai Fehér Gergő Bíborkára keresztelt kreációja mögött a gödöllői Koncz Andrea balzsamos sült áfonyaás, lágy kecskesajtos, valamint a balatonfüredi Márton Brigitta Cumberland mártással ízesített édes tejföl fagylaltja lett a második, illetve harmadik helyezett.

Cikk folytatása

Jeffrey Cagnes: "A minőségből nem engedhetünk!"

A cukrászat egy olyan szakma, ami folyamatosan stressz alatt tartja az embert, mert mindig meg kell újulnia – mondta oldalunknak adott exkluzív interjújában Jeffrey Cagnes, francia sztárcukrász. A Desszert Egyetemen magyar cukrászoknak mesterkurzust tartó sarmőr azt is elárulta, miért a francia cukrászok diktálják a divatot, s hogy mi hajtja, amikor egy új süteményt kreál. Úgy látja, a mentes divat térhódításával sokan átesnek a ló túloldalára, és biztos abban is: a több száz éve fogyasztott sütemények ötven év múlva sem mennek ki a divatból.

Cikk folytatása

Néhány perc alatt kész a házi fagyi

Beköszöntött a nyár, és a napos, meleg idővel elérkezett az évszak kedvelt finomságának ideje is. Az ausztrál prémium konyhai gépeket gyártó és fejlesztő Sage három, könnyű fagylaltreceptet ajánl azoknak, akik otthonukban készítenék el a jeges édességet.

Cikk folytatása

Pasztell színekben pompázik a Hisztéria

Ismert márkaépítő cég segített a tápiószecsői Hisztéria cukrászda új arculatának kialakításában. A korábbinál klasszikusabb megjelenéssel, valamint az új logóval a cég arra törekszik, hogy vendégeik még büszkébbek legyenek a cukrászda sikereire.

Cikk folytatása

Egyformán népszerű a kotyógós és a kapszulás

Az otthoni kávézásra havonta átlagosan 3 ezer forintot költenek a magyarok – derült ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös, közelmúltban végzett kávézási szokásokat felmérő kutatásában. A válaszadók majdnem harminc százaléka ennél is többet, akár 3-5 ezer forint is költ kávézásra, míg ötezer forint feletti összeget csak minden tizedik kávéfan.

Cikk folytatása

Pörkölnek kitartóan és várják a napsütést

A hazai kávépörkölők minden nehézség ellenére bíznak benne, hogy a járvány végén erősebbek lesznek, mint korábban. Nem álltak le a fejlesztéssel, s megpróbálkoznak mindennel, ami pótolhatja a bevételkiesést. Akadt, aki a termékei körét bővítette, más házhoz szállítást vállalt és/vagy online értékesítését fejlesztette. A járvány miatt egyébként is sok olyan vásárló jelent meg, aki korábban az online vásárlást hírből sem ismerte.

Cikk folytatása

Változtatni kell, hogy semmi ne változzon!

A kávé termesztési, szállítási és fogyasztási módjának megváltoztatásával akár 77 százalékkal is csökkenthető lenne a kávé előállításával járó szénkibocsátás – legalábbis brit kutatók szerint. Harminc év múlva akár háromszorosára is növekedhet a jelenlegi kereslet, így ahhoz, hogy csökkentsük a természetre háruló nyomást, kevesebb növényvédőszert és energiát kellene használnunk, repülőgép helyett pedig hajóval szállítani a kávét.

Cikk folytatása

Birsalma vagy ganache is kerülhet a szaloncukorba

A szaloncukor nélkül egy magyar családban sem képzelhető el a karácsony. Ma már szinte megszámlálhatatlan változatban készítik a kisebb-nagyobb gyártók. Ahogyan egykoron, úgy az utóbbi időben is egyre több cukrászda, csokoládémanufaktúra áll át ilyenkor „ünnepi üzemmódba” s lepik meg vásárlóikat kis szériában készült termékeikkel. És akad cukrászda, ahol a habcsókot készítik a megszokottól eltérően.

Cikk folytatása

Ez a kávézó Sissinek is tetszene

Illatozó pisztáciás csigát majszolunk a város főterén, hozzá minőségi dupla presszót kortyolunk. Szerencsére manapság Magyarországon egyre több helyszín szóba jöhetne, ahol reggelinket elkölthetnénk, de mi ezúttal a délnyugati végeken, Nagykanizsán jártunk. Az egyre terjedő új kávéházi kultúra jeles képviselője a császárnéval szemező Norma.

Cikk folytatása

A Nyugat mentheti meg a magyar startup céget

Menekülünk előre, fejlesztünk, fejlesztünk és fejlesztünk – mondta portálunknak Nagy Gábor a cukorshop.hu társtulajdonosa, aki arról mesélt, hogyan érintette cégüket az új koronavírus-járvány. A pandémia miatt a tervezettnél előbb kellett a külföldi csatornákat kiépíteniük, emellett webshopjukat is átalakították, minden termékcsomagra külön arculatot terveztek. Íme, a túlélés egyik működőképes receptje!

Cikk folytatása

Copyright PuzzleMedia 2017